Ruilen & Retourneren (webwinkel)

Hier vind je de belangrijkste informatie over de ruil- en retourprocedure van Osdorp.nl.

Hoelang kan ik online bestelde artikelen retourneren?

Bij Osdorp.nl heeft u op online geplaatste bestellingen gegarandeerd 14 dagen retourrecht vanaf het moment dat u de artikelen in ontvangst heeft genomen! Valt uw nieuwe tuin- of woonartikel tegen, of is er net onverwachts een rekening op de deurmat gevallen die ook betaald moet worden? Geen probleem, wij betalen u het volledige aankoopbedrag terug! 

Wij verzoeken u de producten, onbeschadigd en in originele verpakking bij ons aan te leveren. Daarnaast verwachten wij dat u de artikelen zo behandelt dat wij er weer een andere klant blij mee kunnen maken, kortom, het artikel moet verkoopbaar blijven. Voldoet uw retour niet aan bovengenoemde verwachtingen dan behouden wij ons het recht voor om de waardevermindering van het artikel in te houden op uw aankoopbedrag. 

Hoe kan ik artikelen retourneren bij Osdorp.nl?

Retourneren werkt als volgt:

  1. Geef op het meegeleverde retourdocument aan welke artikelen u wilt retourneren en het aantal dat u wilt retourneren. Geen retourformulier meegeleverd gekregen? Download hier een blanco retourformulier.
  2. Voeg het document toe aan uw retourzending en biedt deze zo snel als mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst aan bij een willekeurige pakketdienst. Vergeet niet het bewijs van uw retourzending, dat u ontvangt van de pakketdienst, te bewaren! Hierop staat de track and trace code van de zending zodat u kunt zien wanneer de goederen bij ons zijn aangekomen. De retourkosten worden niet vergoed door Osdorp.nl.
  3. Het geld van de door u geretourneerde artikelen zullen wij na ontvangst van de artikelen binnen vijf werkdagen terugstorten via dezelfde betaalmethode als waar u de bestelling mee heeft voldaan. 

Retouradres:
Tuincentrum Osdorp
Osdorperweg 247
1069 LL Amsterdam-Osdorp

Retourvoorwaarden
Na ontvangst van de artikelen heeft u 14 dagen de tijd om uw artikelen te retourneren. Wij verzoeken u de producten, onbeschadigd en in originele verpakking bij ons aan te leveren. Daarnaast verwachten wij dat u de artikelen zo behandelt dat wij er weer een andere klant een plezier mee kunnen doen. Waren de artikelen beschadigd of defect voordat u ze in ontvangst heeft genomen? Neem dan alstublieft contact met ons op.

Kan ik online bestelde artikelen ook omruilen?

Ruilen van online bestelde artikelen is helaas niet mogelijk zonder een nieuwe bestelling te plaatsen. Als u andere artikelen wenst dan u besteld heeft dan zult u hiervoor een nieuwe bestelling moeten plaatsen. De reeds geleverde artikelen kunt u via onderstaande procedure aan ons retourneren. Het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen zullen wij (maximaal) binnen 5 werkdagen na ontvangst van het pakket terugstorten via dezelfde betaalwijze als die u heeft gebruikt om de betaling mee te voldoen. 

Retourneren werkt als volgt:

  1. Geef op het meegeleverde retourdocument aan welke artikelen u wilt retourneren en het aantal dat u wilt retourneren. Geen retourformulier meegeleverd gekregen? Download hier een blanco retourformulier.
  2. Voeg het document toe aan uw retourzending en biedt deze zo snel als mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst aan bij een willekeurige pakketdienst. Vergeet niet het bewijs van uw retourzending, dat u ontvangt van de pakketdienst, te bewaren! Hierop staat de track and trace code van de zending zodat u kunt zien wanneer de goederen bij ons zijn aangekomen. De retourkosten worden niet vergoed door Osdorp.nl.
  3. Het geld van de door u geretourneerde artikelen zullen wij na ontvangst van de artikelen binnen vijf werkdagen terugstorten via dezelfde betaalmethode als waar u de bestelling mee heeft voldaan. 

Retouradres:
Tuincentrum Osdorp
Osdorperweg 247
1069 LL Amsterdam-Osdorp

Retourvoorwaarden
Na ontvangst van de artikelen heeft u 14 dagen de tijd om uw artikelen te retourneren. Wij verzoeken u de producten, onbeschadigd en in originele verpakking bij ons aan te leveren. Daarnaast verwachten wij dat u de artikelen zo behandelt dat wij er weer een andere klant een plezier mee kunnen doen. Waren de artikelen beschadigd of defect voordat u ze in ontvangst heeft genomen? Neem dan alstublieft contact met ons op.

Foutieve, beschadigde of defecte artikelen ontvangen, wat nu?

Bestelling ontvangen die niet voor jou bestemd is? Ontbreken er artikelen? Verkeerde artikelen geleverd gekregen, of zijn ze beschadigd? Dat is niet onze bedoeling, excuses voor het ongemak! Wij verzoeken je om contact met ons op te nemen zodat wij dit snel voor je kunnen oplossen.

Klik hier voor onze contactgegevens.

Worden mijn retourkosten vergoed door Osdorp.nl?

De retourkosten worden helaas niet door ons vergoed, maar je kunt de artikelen wel gratis retourneren door ze bij tuincentrum Osdorp in Amsterdam af te geven. Lukt dat niet dan betaal je voor een retour de kosten die de verzender bij u in rekening brengt. De kosten die PostNL hanteert voor pakketzendingen vind je hier. Wil je de artikelen liever zelf komen brengen en er gelijk een leuk dagje tuincentrum van maken? Dan vind je hier het adres en de openingstijden van tuincentrum Osdorp. LET OP: terugbetaling van je retour zal altijd geschieden via dezelfde wijze als waarmee je de bestelling aan ons heeft voldaan, in het tuincentrum geven we geen contant geld terug voor online bestelde artikelen.