Vandaag open van 09:30 - 18:00

Ruilen & Retourneren

Hier vind je de belangrijkste informatie over de ruil- en retourprocedure bij tuincentrum Osdorp.

Hoelang kan ik mijn bestelde artikelen retourneren?

Bij tuincentrum Osdorp heeft u 14 dagen retourrecht vanaf de aankoopdatum of het moment dat u de artikelen in ontvangst heeft genomen, levende materialen zoals planten en vissen en speciaal voor u bestelde artikelen zoals bestrating en tuinhout nemen wij helaas niet retour. Valt uw nieuwe tuin- of woonartikel tegen of is er net onverwachts een rekening op de deurmat gevallen? Geen probleem! Bij online geplaatste bestellingen ontvangt u van ons het aankoopbedrag terug, bij in het tuincentrum gekochte artikelen behouden wij ons het recht voor u een tegoedbon voor het aankoopbedrag aan te bieden.

Wilt u artikelen retourneren en is het in verband met het formaat of gewicht wenselijk dat wij deze bij u thuis komen afhalen? Dat kan in overleg met onze klantenservice. Wij zullen hiervoor onze standaard bezorgkosten in rekening brengen. Bestrating, welke vanuit onze eigen voorraad is geleverd, mag alleen per heel pak worden geretourneerd, de kosten hiervan zijn € 95,-. De artikelen dienen op de dag van afhalen aan de weg klaar te staan.

Wij verzoeken u de producten, onbeschadigd en in originele verpakking bij ons aan te leveren, daarnaast verwachten wij dat u de artikelen zo behandelt dat wij er weer een andere klant blij mee kunnen maken. Kortom, het artikel moet verkoopbaar blijven. Voldoet uw retour niet aan bovengenoemde verwachtingen dan behouden wij ons het recht voor uw retour te weigeren of de waardevermindering van het artikel in te houden op uw aankoopbedrag.

Hoe kan ik artikelen retourneren bij tuincentrum Osdorp?

Retourvoorwaarden

Bij tuincentrum Osdorp heeft u 14 dagen retourrecht vanaf de aankoopdatum of het moment dat u de artikelen in ontvangst heeft genomen, levende materialen zoals planten en vissen nemen wij helaas niet retour. Valt uw nieuwe tuin- of woonartikel tegen of is er net onverwachts een rekening op de deurmat gevallen die ook moet worden betaald? Geen probleem! Bij in het tuincentrum gekochte artikelen ontvangt u van ons een tegoedbon voor het aankoopbedrag, bij online geplaatste bestellingen ontvangt u van ons het aankoopbedrag terug!

Wij verzoeken u de producten, onbeschadigd en in originele verpakking bij ons aan te leveren, daarnaast verwachten wij dat u de artikelen zo behandelt dat wij er weer een andere klant blij mee kunnen maken. Kortom, het artikel moet verkoopbaar blijven. Voldoet uw retour niet aan bovengenoemde verwachtingen dan behouden wij ons het recht voor uw retour te weigeren of de waardevermindering van het artikel in te houden op uw aankoopbedrag.

Retourneren van in het tuincentrum aangekochte artikelen:

  • Heeft u in het tuincentrum kleine artikelen gekocht die u wilt retourneren? Kom dan binnen 14 dagen na de aanschaf langs bij de informatiebalie in ons tuincentrum. Daar zullen wij uw retour direct beoordelen en het financieel met u afhandelen in de vorm van een tegoedbon welke één jaar geldig is.
  • Heeft u grote woon- of tuinartikelen gekocht welke zijn geleverd met onze eigen transportservice of via onze externe transportdienst? Neem dan eerst contact met ons op om de mogelijkheden van retourneren te bespreken. 

Retourneren van online geplaatste bestellingen werkt als volgt:

  • Geef op het meegeleverde retourdocument aan welke artikelen u wilt retourneren en het aantal dat u wilt retourneren. Geen retourformulier meegeleverd gekregen? Download hier een blanco retourformulier. Neem voor grote tuin- en woonartikelen die niet met PostNL zijn geleverd eerst contact met ons op. 
  • Retourneren via de post: voeg het retourdocument toe aan uw retourzending en bied deze zo snel als mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst aan bij een willekeurige pakketdienst. Vergeet niet het bewijs van uw retourzending, dat u ontvangt van de pakketdienst, te bewaren, hierop staat de track and trace code van de zending zodat u kunt zien wanneer de goederen bij ons zijn aangekomen. De retourkosten van de zending worden niet door ons vergoed.
  • Retourneren van online geplaatste bestellingen in het tuincentrum: Gratis retourneren door de artikelen af te geven bij de informatiebalie in ons tuincentrum is ook mogelijk. De collega's van de informatiebalie zullen de artikelen in ontvangst nemen en afgeven aan onze webshop afdeling welke uw retour verder af zullen handelen, u krijgt in het tuincentrum daarom nog geen geld terug.
  • Het geld van de door u geretourneerde artikelen zullen wij na ontvangst van de artikelen binnen vijf werkdagen terugstorten via dezelfde betaalmethode als waar u de bestelling mee heeft voldaan.

Retouradres:
Tuincentrum Osdorp
Osdorperweg 247
1069 LL Amsterdam-Osdorp

Heeft u nog vragen over Neem dan alstublieft contact met ons op.

Kan ik online bestelde artikelen ook omruilen?

Ruilen van online bestelde artikelen is helaas niet mogelijk. Als u andere artikelen wenst dan u besteld heeft dan zult u hiervoor een nieuwe bestelling moeten plaatsen. De reeds geleverde artikelen kunt u via onderstaande procedure aan ons retourneren. Het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen zullen wij (maximaal) binnen 5 werkdagen na ontvangst van het pakket terugstorten via dezelfde betaalwijze als die u heeft gebruikt om de betaling mee te voldoen.

Foutieve, beschadigde of defecte artikelen ontvangen, wat nu?

Bestelling ontvangen die niet voor jou bestemd is? Ontbreken er artikelen? Verkeerde artikelen geleverd gekregen, of zijn ze beschadigd? Dat is niet onze bedoeling, excuses voor het ongemak! Wij verzoeken je om contact met ons op te nemen zodat wij dit snel voor je kunnen oplossen.

Klik hier voor onze contactgegevens.

Worden mijn retourkosten vergoed?

De retourkosten worden helaas niet door ons vergoed, maar u kunt de artikelen wel gratis retourneren door ze bij tuincentrum Osdorp in Amsterdam af te geven. Lukt dat niet dan betaalt u voor een retour de kosten die de verzender bij u in rekening brengt. De kosten die PostNL hanteert voor pakketzendingen vindt u hier. Wilt u de artikelen liever zelf komen brengen en er gelijk een leuk dagje tuincentrum van maken? Dan vindt u hier het adres en de openingstijden van tuincentrum Osdorp. LET OP: terugbetaling online geplaatste bestellingen zal altijd geschieden via dezelfde wijze als waarmee u de bestelling aan ons heeft voldaan, in het tuincentrum geven we geen contant geld terug voor online bestelde artikelen. 

Schrijf je in en win!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en maak iedere maand kans op een cadeaubon t.w.v. € 25,-

Inschrijven